close کالسکه مسافرتی Baby 5
رشد جنسی در کودکان

رشد جنسی در کودکان (Sexual development in children)

رشد جنسی در کودکان در تمام سنین به سرعت رشد می کند. ما تصمیم گرفتیم فرآیندهای رشد جنسی کودکان را به عنوان یک سری مقالات در مورد رشد جنسی و آموزش کودک بنویسیم. در این صفحه به بررسی موضوع رشد جنسی در کودکان می پردازیم. فرآیند رشد جنسی در کودکان بخشی از رشد روانی اجتماعی و روانی-جنسی کودک است.

رشد جنسی در کودکان 0-1 ساله

هر کسی که مکیدن سینه نوزاد را مشاهده کند، می‌داند که اولین تجربه جنسی نوزاد مربوط به ناحیه سینه و نوک پستان مراقب اولیه است. در کودکان، رشد جنسی بین مادر و سینه او در این فرآیند تجربه می شود. نه به آن معنا که بزرگسال فکر می کند. روند رشد جنسی در کودکان رشد جنسی به معنایی نیست که بزرگسالان در این سن فکر می کنند.

نوزاد شیرخوار در عرض چند دقیقه آرام و لذت بخش می شود. حتی زمانی که کودک سیر است، به شیر خوردن ادامه می دهد. رایحه، گرما و صمیمیت مادر بخشی از این اولین و زیباترین تجربه شهوانی است.

بعد از هفته دوازدهم زندگی، انگشت شست می تواند به عنوان شیء خوداروتیک کودک عمل کند. در حالی که در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، مکیدن انگشت وجود ندارد، بازگشت زودهنگام علاقه جنسی از سینه به انگشت در نوزادان غیر مکنده مشاهده می‌شود (سارلین 1975). در گذشته، مکیدن انگشت با آسیب شناسی روانی همراه بود، اما اکنون با مشکلی همراه نیست. در 4 ماه اول زندگی، نوزادان هر دو جنس در هنگام مرتب کردن و تمیز کردن اندام تناسلی خود متوجه اندام تناسلی خود می شوند. آنها از لمس مراقب لذت زیادی می برند. بازی کردن نوزادان با اندام تناسلی خود در سال اول زندگی غیرمعمول نیست. در حالی که نوزادان دختر در این سال ها به احتمال زیاد خود را تحریک می کنند (گالنسون 1993)، نوزادان پسر به احتمال زیاد این کار را در سال های دوم و سوم زندگی انجام می دهند. نوزادان ممکن است شروع به لمس بدن خود برای کشف و تعیین محدودیت های خود کنند، اما با گذشت زمان، لذت به هدف اصلی تبدیل می شود (اسپیتز و ولف 1949). این به آن احساس هویت مستقل می دهد و به روند جدایی و فردیت کمک می کند.

دوره ها و ویژگی های رشد جنسی

تفاوت های تشریحی بین اندام تناسلی مرد و زن جایگاه بسیار مهمی در رشد روانی-جنسی کودکان دارد (Gadpaille 1976، Kestenberg 1968). رشد جنسی در پسران؛ از آنجایی که می توانند اندام تناسلی خود را ببینند، به راحتی می توانند آن را با سایر قسمت های بدن خود ادغام کنند. دختران ممکن است در جدا کردن اندام تناسلی خود مشکل داشته باشند (یتس 1978). از آنجایی که اندام تناسلی دختران پنهان است، بیشتر شامل احساسات درونی می شود. برعکس، تجارب جنسی مردان به سمت بیرون است (گالنسون 1974، کستنبرگ 1968).

علاقه اولیه به اندام تناسلی با رابطه مراقب و کودک مرتبط است. اسپیتز، در مطالعه خود با 248 نوزاد، مشخص کرد که بازی های جنسی در نوزادانی که در یتیم خانه با نوزادانی که محرومیت شدید را تجربه می کردند، کاملاً ناپدید شد، در حالی که بازی با دستگاه تناسلی به طور کلی در نوزادانی با مزایای والدین وجود داشت (اسپیتز و ولف، 1949). گالنسون (1974). علاوه بر این، مشاهده شده است که نوزادان با روابط مشکل‌ساز با مراقب علیرغم تغذیه خوب خود تحریک نمی‌شوند.

رشد جنسی در کودکان 2 تا 3 ساله

رشد جنسی در کودکان 2-3 ساله وقتی کودک از نظر جسمی و روانی مستقل می شود، امکانات جدیدی برای شخصیت به وجود می آید. زیرا در این دوران رشد عضلانی و حرکتی تسریع یافته و کودکی که بلند می شود و راه می رود شروع می کند از دامان مادر به سمت محیط دراز کرده و خودش به حرکت در می آید. در حالی که عنصر مثبت رشد جنسی در کودکان 3-2 ساله در این سال‌ها «خودمختاری» است، عناصر منفی آن شرم و تردید است. در این دوره ماهیچه هایی که در ادرار و مدفوع کودک عمل می کنند شروع به بلوغ کرده اند. بنابراین، بلوغ این ماهیچه ها به این معنی است که اکنون می توان تخلیه و اجابت مزاج را در صورت نیاز انجام داد. به عبارت دیگر، کودک در صورت تمایل می تواند آن را نگه دارد یا بگذارد. بنابراین، دو خواسته متضاد، دو گرایش پدید آمد. کودک توانسته است بین دو گرایش متضاد یکی را انتخاب کند. این به معنای رشد یک مهارت کاملاً جدید برای کودک است: نگه داشتن یا نگرفتن. انجام دادن یا نکردن در اینجا، احساس خودمختاری قدرت انتخاب بین تمایلات و تمایلات متضاد است. شرم به این معناست که فرد متوجه شود که وقتی شلوارش پایین است به او نگاه می شود. شک در مورد “پشت” ناشناخته ای است که کودک نمی تواند آن را ببیند و باید سعی کند آن را کنترل کند. رشد جنسی در کودکان بخشی از این فرآیند است.

رفتار خودارضایی کودک 2-3 ساله

رشد جنسی در کودکان، تغییر از بازی های جنسی به خودارضایی در سن 2 سالگی اتفاق می افتد. بین 15 تا 24 ماهگی، آگاهی نوزادان از اندام تناسلی خود افزایش می یابد. به خصوص در هنگام استحمام و بستن پوشک (گالنسون 1974، 1993). در این دوره، تعداد دخترانی که خود را تحریک می کنند کمتر از پسران است و دختران با فراوانی و شدت کمتری این کار را انجام می دهند (کلیما 1975). با خودتحریکی، این امر با گرگرفتگی، تنفس سریع و تعریق همراه است. در ابتدا، رشد جنسی در کودکان سعی می‌کند در حالی که کودک خودش را لمس می‌کند و تحریک می‌کند، با مراقب ارتباط عشقی برقرار کند. رشد جنسی در کودکان می تواند تحت تأثیر همه این فرآیندها قرار گیرد.

رشد جنسی دختر 2-3 ساله

در حالی که رشد جنسی در پسران با فعالیت خودارضایی که در سال دوم زندگی اتفاق می‌افتد ادامه می‌یابد، در دختران نیز تکامل بیشتری می‌یابد (گالنسون 1973، گالنسون و رویفه 1976). دختران یاد می گیرند که از تکنیک های غیرمستقیم بیشتری (پا، ران، انگشتان پا و غیره) برای تحریک خود استفاده کنند. دختران می توانند خودارضایی را به طور کامل متوقف کنند یا بدون هیچ لذتی به خودارضایی ادامه دهند. واکنش های ناامیدی اغلب در بین دختران در نیمه دوم سال دوم رایج و گاهی شدید است. برخی از دختران علاقه شهوانی بیشتری به پدران خود نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر وابستگی بیشتری به مادر خود دارند. دختران بسیار تحت تاثیر تخیل محدودی دارند. پسران آسیب کمتری نشان می دهند.

برخی از دختران 2-3 ساله علائم رشد جنسی و حسادت را نشان می دهند. آنها اصرار دارند که ایستاده ادرار کنند، انگار که فالوس دارند. آنها چوب یا اسباب بازی را در اندام تناسلی خود نگه می دارند. (گالنسون و رویفه 1976). پسرها ممکن است تمایلاتی مانند بزرگ شدن سینه ها یا بچه دار شدن را ابراز کنند (Edgcumbe 1976). این فرآیند از نظر رشد جنسی در کودکان یک فرآیند طبیعی و طبیعی است.

معمولاً از سن 3 سالگی، آنها شروع به پرسیدن سؤالاتی در مورد رشد جنسی در کودکان می کنند. آنها شروع به درک تفاوت بین پسران و دختران می کنند.

بازی های جنسی کودکان در فرآیند رشد جنسی

بازی هایی مانند دکتر و خانه کنجکاوی آنها را در مورد این موضوع نشان می دهد. صحبت در مورد چنین موضوعاتی برای جامعه ترکیه تابو است. سوالاتی که فرزندان می پرسند توسط والدین منتقل می شود. یک تبعیض جنسیتی عمیق وجود دارد. این وضعیت با انتخاب رنگ حتی قبل از تولد نوزاد خود را نشان می دهد. اگر قرار است دختری به دنیا بیاید، لباس صورتی و ملافه برای پسر انتخاب می شود. وقتی بچه ها کمی بزرگتر می شوند، حدود 3-4 سال، آنها تعجب می کنند که بچه ها از کجا می آیند. خانواده سعی می کنند این گونه سوالات را پنهان کنند. چون بلد نیستند جواب بدهند. این گلاسه ها این فکر را ایجاد می کند که پرسیدن چنین سوالاتی اشتباه و شرم آور است. والدین باید در مورد رشد و تربیت جنسی کودکان آگاه شوند.

چگونه یک فرآیند رشد جنسی سالم ایجاد می شود؟

نوزادان اولین حس لذت خود را در هنگام تعویض و شستن پوشک خود در سال های اول زندگی خود کشف می کنند. هنگامی که آنها شروع به استفاده آگاهانه از دستان خود می کنند، متوجه می شوند که از اندام های جنسی که به طور تصادفی لمس می کنند لذت می برند. کودکان شروع به لمس بیشتر این ناحیه می کنند و می خواهند لذت ادامه یابد. از نظر رشد جنسی در کودکان، این رفتار کودک طبیعی است. در حدود 2-3 سالگی، کودکان شروع به کشف بدن و تفاوت های جنسیتی خود می کنند. در نتیجه تعجب می کنند و سعی می کنند بدن خود و دیگران را ببینند. آنها در مورد تفاوت های جنسیتی سوال می پرسند. از نظر رشد جنسی در کودکان، این کنجکاوی در مورد مسائل جنسی سالم و طبیعی است. در این دوره، پاسخ های ساده، صحیح و قابل فهم به سوالات کودک کافی خواهد بود. رشد جنسی کودکان برای والدین مهم است که بدانند و نگران نباشند.

تا سه سالگی تفاوت چندانی در گرایش ها، بازی ها و ویژگی های رفتاری پسر و دختر وجود ندارد. دختران می توانند همان بازی پسران را انجام دهند. یا ممکن است به همان اسباب بازی ها علاقه داشته باشد. یک کودک در این سن می تواند بدون هیچ گونه ناراحتی در اطراف خود راه برود.

علاقه به رابطه جنسی از حدود سه سالگی شروع می شود. کودک سعی می کند حمام کردن خواهر یا برادر همجنسش یا والدینش را تماشا کند یا وقتی به توالت می رود دنبالش می رود و سعی می کند بفهمد درونش چیست.

رشد جنسی در کودکان 4 تا 5 ساله

در روند رشد جنسی در کودکان، با بزرگ شدن کودکان، علاقه شهوانی آنها به خواهر و برادر و دوستانشان تغییر می کند. اکثر کودکان 4 ساله بازی های خانگی مانند “مادر” یا “بابا” یا بازی هایی مانند “دکتر” را انجام می دهند. نیمی از کودکان پیش دبستانی بازی یا خودارضایی جنسی می کنند (Clower 1976، Newson and Newson 1962). فعالیت های جنسی متداول در سنین 4 تا 6 سالگی عبارتند از: نمایش گرایی، لمس اندام تناسلی و نشان دادن آنها به دیگران، لمس سینه های زنان (فریدریش و همکاران 1991)، دوست داشتن برهنه بودن، یا جاسوسی از افراد برهنه (جانسون 1993). در این دوره، مفهوم جنسی کودکان ابتدایی است. بسیاری از کودکان معتقدند که نوزاد از معده مادر خارج می شود یا از طریق مقعد مادر متولد می شود (گلدمن و گلدمن 1981).

در سال های بعد، علایق وابسته به عشق شهوانی افزایش خواهد یافت. این توجه بر والدین جنس مخالف متمرکز می شود. کودکان پیش دبستانی اغلب سوالاتی در مورد تفاوت های آناتومیکی، آمیزش جنسی و تولید مثل می پرسند (رابینسون و همکاران 1991). پسرها ممکن است تمایل به ازدواج و خواب با مادرشان داشته باشند. دختران 3-5 ساله در رابطه با پدر به شدت اروتیک می شوند. آنها ویژگی هایی را در روابط خود می خواهند (رویفه و گالنسون 1973). این یک فرآیند طبیعی و ضروری از نظر رشد جنسی در کودکان است.

رشد جنسی در کودکان چگونه شکل می گیرد؟

در روند رشد جنسی در کودکان، پاسخ به کسانی که تعجب می کنند کودک از کجا می آید این است که بگوییم نوزاد در شکم مادر رشد می کند. توضیح دادن با جزئیات باعث سردرگمی کودک می شود. پاسخ دادن در حال حاضر یک رفتار کافی برای کودک است. بنابراین، به جای دادن اطلاعاتی که او قادر به درک آن نیست، می توان آن را درک کرد. بهتر است موضوع را با 1-2 جمله روشن کنیم. زیرا رشد جنسی در کودکان در سنین 3-4 سالگی از روابط جنسی دور است. سوالات را تک تک و متناوب می پرسند. پاسخی که می توان به کودکانی داد که تعجب می کنند چگونه کودک وارد رحم مادر شده است، ممکن است «با روییدن دانه های بچه در رحم مادر» باشد. از سن 5 سالگی، کودکان شروع به تعجب در مورد نقش پدر در شکل گیری نوزاد می کنند. شاید کافی باشد که بگوییم: «یکی از بذرها در مادر و دیگری در پدر است». در حالی که این پاسخ برای بسیاری از کودکان کافی است، بسیاری همچنان می پرسند چگونه، چگونه. خانواده می توانند توضیح دهند: “وقتی مادر و بابا در رختخواب با هم هستند، دانه های پدر با دانه های مادر ادغام می شوند و نوزاد تشکیل می شود و شروع به رشد می کند.”

برای رشد جنسی کودکان مهم است که والدین این اطلاعات را در روند رشد جنسی در کودکان داشته باشند. اساساً سؤالات بی پاسخ کودک را کنجکاوتر می کند و برای تحقیق فشار می آورد.

بسیاری از کودکان در مورد این موضوعات سوال نمی پرسند. چنین کودکانی اغلب کسانی هستند که سکوت می کنند زیرا نمی توانند پاسخ سوالات خود را بیابند. آنها سعی می کنند از طریق بازی هایی که انجام می دهند پاسخ سؤالات خود را بیابند. علاقه جنسی کودک در سنین پیش دبستانی به اوج خود می رسد. با مدرسه این وضعیت کمتر می شود. و این یک فرآیند طبیعی از نظر رشد جنسی در کودکان است.

رشد جنسی در کودکان 12-6 ساله

سن کار آغاز شده است. در اینجا کودک می خواهد وارد دنیای دانش و کار بزرگتری شود. موضوع آن “من همان چیزی هستم که می آموزم” است. رویداد بزرگ شروع مدرسه است که به روی فناوری جامعه باز است. با این حال، یادگیری نه تنها در مدرسه، بلکه در خیابان، در خانه دوستان و در خانه خود شما نیز اتفاق می افتد. به نظر می رسد کودک آماده است تا با دنیای معنوی خود وارد زندگی واقعی شود. در این دوره، کودکان در همه جوامع آموزش و پرورش منظم و منسجمی دریافت می کنند. لازم نیست به تنهایی خواندن و نوشتن باشد. در جوامع بدوی، مهارت های بسیاری از والدین و فرزندان بزرگتر آموخته می شود. در این دوره کودک یاد می گیرد از ابزار و وسایلی که بر دنیای بزرگسالان مسلط است استفاده کند و پایه های تکنولوژی آن جامعه را در خود قرار دهد. زیرا این دوره نه تنها زمان گسترش رشد اجتماعی در محیط های همسالان و بازی است، بلکه زمانی است که کودک یاد می گیرد با ابزارهای جامعه برای آماده شدن برای مسئولیت های آینده خود برخورد کند.

رشد روانی اجتماعی در کودکان 12-6 ساله

با یادگیری مهارت های خاصی از قیچی، کاغذ، رنگ، مداد رنگی، کودکان قادر به انجام انواع کارهای جالب و جدید هستند، می توانند نقاشی بکشند، لباس بدوزند، کیک بپزند، روی کشتی های مدل و هواپیما کار کنند و در مدرسه نمرات خوبی کسب کنند. کودکان با یادگیری مهارت های خواندن و نوشتن، مهارت های زیادی را به دست می آورند که دریچه ای را به سوی اطلاعات جدید باز می کند. این دوره تجربه ضمنی فرآیند رشد جنسی در کودکان است.

اگر کودکان به استفاده از این ابزار تشویق شوند و دستاوردهای آنها مورد تحسین قرار گیرد، حس سخت کوشی و موفقیت در کودک ایجاد می شود. این، به نوبه خود، توسعه یک خودپنداره مثبت را در یک نقطه خاص، به عنوان یک “فرد خوب و سخت کوش” ​​که آماده به عهده گرفتن مسئولیت های بزرگسالان است، تسهیل می کند. زیرا تجربیات موفق به کودک احساس سخت کوشی، شایستگی و تسلط می دهد، در حالی که خطری که کودک در این دوران ممکن است با آن مواجه شود، احساس بی کفایتی و حقارت است. اگر از کودکان انتظار کم یا بیش از حد انتظار باشد، یا اگر کودکان به خاطر تلاش هایشان مورد انتقاد قرار گیرند، احساس حقارت ایجاد می شود. زیرا احساس شکست، بی کفایتی و حقارت این تصور را ایجاد می کند که فرد برای هیچ کاری خوب نیست.

پرسش ها و پاسخ های کودک در مورد مسائل جنسی

رشد بسیاری از کودکان زمانی که زندگی خانوادگی نتواند کودک را برای زندگی مدرسه آماده کند، یا زمانی که زندگی مدرسه نتواند رشدی را که در مراحل قبلی وعده داده بود حفظ کند، متوقف می شود. مشکل عادات بد مطالعه، اجتناب از رقابت به دلیل ترس از شکست و ناتوانی در کنار آمدن با وظایف بعدی رشد خواهد بود. خطر دیگر در این دوره این است که کودک آنچه را که آموزش داده می شود همان طور که هست می گیرد، از اینها فراتر نمی رود و در نهایت برده دانش و فناوری می شود که آموخته است. بنابراین، خود کودک محدود می شود و رشد خود مستقل و کارآفرین محدود می شود.

در روند رشد جنسی در کودکان، علاقه به تمایلات جنسی در سنین پیش دبستانی شدیدتر است. با شروع مدرسه کاهش علاقه و کنجکاوی مشاهده می شود. در این دوران کودک تمایلات و تخیلات جنسی سال های گذشته را فراموش می کند. او افکار خود را به فعالیت های مدرسه معطوف می کند و با بچه های همجنس بازی می کند. خیال‌پردازی‌های کودکانه و بازی‌های فانتزی کنار گذاشته می‌شوند و کودک واقعی‌تر، مشاهده‌گرتر و با کنجکاوی یاد می‌گیرد. این روند از نظر رشد جنسی در کودکان طبیعی و طبیعی است.

هویت جنسیتی در کودکان چگونه شکل می گیرد؟

نوزادان اولین حس لذت خود را در هنگام تعویض و شستن پوشک خود در سال های اول زندگی خود کشف می کنند. هنگامی که آنها شروع به استفاده آگاهانه از دستان خود می کنند، متوجه می شوند که از اندام های جنسی که به طور تصادفی لمس می کنند لذت می برند. کودکان شروع به لمس بیشتر این ناحیه می کنند و می خواهند لذت ادامه یابد. این رفتارهایی که در کودکان دیده می شود طبیعی است. در حدود 2-3 سالگی، کودکان شروع به کشف بدن و تفاوت های جنسیتی خود می کنند. در نتیجه تعجب می کنند و سعی می کنند بدن خود و دیگران را ببینند. آنها در مورد تفاوت های جنسیتی سوال می پرسند. رشد جنسی در کودکان، این کنجکاوی کودک در مورد مسائل جنسی سالم و طبیعی است. در این دوره، پاسخ های ساده، صحیح و قابل فهم به سوالات کودک کافی خواهد بود. باید بتواند از نظر رشد جنسی در کودکان آموزش جنسی به کودک بدهد.

تمایلات رشد جنسی، بازی ها و ویژگی های رفتاری پسران و دختران تا سه سالگی تفاوت چندانی ندارد. دختران می توانند همان بازی پسران را انجام دهند. یا ممکن است به همان اسباب بازی ها علاقه مند باشد. یک کودک در این سن می تواند بدون هیچ گونه ناراحتی در اطراف خود راه برود. این روند رشد طبیعی و طبیعی کودکان از نظر رشد جنسی است.

رشد جنسی و خودارضایی در کودکان

این چیزی نیست که آنقدر که والدین فکر می کنند از آن ترسید. با این حال، یک مشکل نیز وجود دارد که باید برطرف شود. این در کودکانی که برای مدت طولانی در دوران نوزادی به تنهایی رها می شوند، بیشتر دیده می شود. در کودکانی که از شیر مادر تغذیه نکرده اند بیشتر دیده می شود. نوزادانی که پستانک آنها را به زور می برند اغلب به این جدایی متوسل می شوند. تولد خواهر یا برادر جدید، حسادت یا عدم علاقه نیز می تواند نیاز به ارضای خود را در کودک ایجاد کند. در حالی که رفتار خودارضایی در کودکان، که با لمس اندام تناسلی کودک، لمس بالش یا زمین مشخص می شود، بخشی از رشد جنسی است، گاهی اوقات می تواند منادی وضعیتی باشد که در رشد ذهنی کودک اشتباه می شود.

دلایل خودارضایی در کودکان

به طور کلی علل خودارضایی در روند رشد جنسی در کودکان عبارتند از: همچنین می‌توانیم آن را روشی در نظر بگیریم که کودکانی که مورد غفلت قرار می‌گیرند و احساس تنهایی می‌کنند، نگرانی‌ها و نگرانی‌های درونی خود را بیان می‌کنند. روی آوردن ناخواسته به چنین لذتی ممکن است راهی برای کنار آمدن با کسالتی باشد که تجربه می کنند. این رفتار که باعث ترس والدین می شود نیز تا زمانی که زیاده روی نشود طبیعی است. در این دوره لذتی که کودک می گیرد با بزرگسالان یکی نیست. با این حال، به عنوان پیامی برای والدین نیز عمل می کند تا بتوانید زمان با کیفیت تری را با فرزند خود سپری کنید. سرزنش، سرزنش، سرزنش، تنبیه بدنی در مورد رشد جنسی در کودکان به دلیل کنجکاوی آنها برای زندگی و سلامت جنسی آینده آنها مناسب نیست. کار درست این است که پاسخ های ساده و درستی بدهید که کنجکاوی شما را برآورده کند.

رشد و تربیت جنسی کودک

وقتی صحبت از رشد و تربیت جنسی کودک می شود، نگرش والدین و فرزندان به ذهن متبادر می شود. در سنین 4 تا 6 سالگی، آنها در تعجب هستند که نوزادان از کجا می آیند و در مورد مسائل مربوط به تولد. در این باره می توان موارد زیر را بیان کرد؛ بذرهای مادر و پدر که با عشق متحد شده اند در شکم مادر شروع به رشد می کنند و پس از رشد کافی از شکاف بین پاهای مادر به کمک پزشک متولد می شوند.

رشد جنسی در دختران و پسران؛ از 3 سالگی تفاوت های جنسیتی بسیار جذاب می شود. و مسائل جنسی سرزنش و ساکت کردن کودک یا نادیده گرفتن سؤالات او، رایج ترین اشتباه خانواده است. در عوض، می توان توضیح داد که خانواده به سؤالات پاسخ روشن و ساده می دهد، که برای پسران است نه دختران. می توانید این را تبدیل به یک بازی کنید و بپرسید کی دختر است و کی پسر. به این ترتیب، کودک یاد خواهد گرفت که پسران و دختران را نه تنها از روی آلت تناسلی، بلکه از روی ظاهرشان نیز ارزیابی کند. از نظر رشد جنسی در کودکان، سوالاتی در مورد تمایلات جنسی رایج است. “چرا دیک دارند یا چرا دیک ندارند؟” آنها شروع به پرسیدن سؤالاتی می کنند مانند اینکه چرا نمی توانند ایستاده به توالت بروند؟ از جمله سوالات متداول مادران می توان به موارد زیر اشاره کرد. پسر 3 ساله من با دیک خود بازی می کند، کودک من با دیک خود بازی می کند، بچه من با دیک خود بازی می کند، پسر 5 ساله من مدام دیک خود را نگه می دارد. این سوالات دوره های رشد طبیعی از نظر رشد جنسی در کودکان هستند.

نتیجه

رشد جنسی و علاقه به تمایلات جنسی در کودکان از حدود سه سالگی شروع می شود. کودک سعی می کند حمام کردن خواهر یا برادر همجنسش یا والدینش را تماشا کند یا وقتی به توالت می رود دنبالش می رود و سعی می کند بفهمد درونش چیست. کودک خود را در مورد مسائل جنسی آگاه کنید. به کودک خود در مورد مسائل جنسی اطلاع دهید تا رشد جنسی در کودکان به روال طبیعی خود ادامه یابد.

  • امین خردمند
  • خرداد 25, 1402
  • 1272 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
خدمات پس از فروش
09399999370
واتس اپ
تلگرام
ایتا
مشاور خرید
09109618391
واتس اپ
تلگرام
ایتا